Om Greypaper

Greypaper en fagblogg om teknologi, nye medier, markedsføring og samfunn. Sporadisk skriver jeg også om vekstmulighetene datadrevet markedsføring (performance marketing) gir bedrifter.

Selve navnet kommer fra termene Grey litteratur og whitepaper.

«Grey literature is information produced outside of traditional publishing and distribution channels, and can include reports, policy literature, working papers, newsletters, government documents, speeches, whitepapers, urban plans, and so on.»

Simon Fraser University Library. (n.d.). Grey literature: What it is & how to find it. https://www.lib.sfu.ca/help/research-assistance/format-type/grey-literature

«A whitepaper is a persuasive,authoritative, in-depth report on a specifictopic that presents a problem and provides a solution.»

HubSpot. (2023, September 21). What is a whitepaper? Examples for businesses. https://blog.hubspot.com/marketing/what-is-a-whitepaper-examples-for-business


Samtidig blir navnet Greypaper jordet med assosiasjonen til det nøkterne gråpapiret – en mer traust referanse enn de byråkratiske og kvasiakademiske konnotasjonene til grey litteratur og whitepapers.

Bildebruk og illustrasjoner på Greypaper.no

For å illustrere artiklene bruker jeg illustrasjoner eller bilder jeg har laget selv, illustrasjoner som har blitt generert ved hjelp av kunstig intelligens eller som har blitt hentet fra Unsplash.

© Greypaper – bildene er tatt av meg eller generert ved hjelp av verktøy som InDesign eller Canva. Disse bildene er beskyttet av mitt åndsverk, men bruk de gjerne selv om det er noe du kunne tenke deg å bruke.
© GreypaperAI – Bildene er generert av kunstig intelligens, men promptet av meg. Jeg bruker programmer som Dall-E (Open AI) og Adobe Firefly. Bruk gjerne bildene om du ønsker.
© Unsplash – bildene har blitt hentet fra tjenesten Unsplash og du kan selv bruke dem slik du ønsker. Les mer om Unsplash og deres lisens her

Lars Evensen Volden

Jeg er 31 år og har i ulike sammenhenger jobbet med kommunikasjon og markedsføring i over 15 år. I tillegg til markedsføring er jeg interessert i teknologi, kultur og juridiske problemstillinger tilknyttet disse feltene.

Jeg har ikke juridisk bakgrunn. Derfor har artikler som tar opp juridiske spørsmål en ansvarsfraskrivelse i toppen.

Kontakt
Ta kontakt hvis du har innspill til artiklene, eller ønsker bistand med spørsmål om markedsføring eller teknologi.

Les mer om hvordan du kan komme i kontakt med meg.